Wydział Egzekucji Administracyjnej
Naczelnik wydziału: Piotr Ramisz
Numery telefonów: 32 244 90 00, wew. 8701, 8702, 8703, 8704, 8705 (referat egzekucji), 5170, 5171, 5172, 5173 (referat księgowości podatkowej)
Zadania:
- Referat Egzekucji
- prowadzenie postępowań egzekucyjnych w zakresie egzekucji administracyjnej należności pieniężnych, dla których organ gminy jest właściwy do ustalania lub określania i pobierania,
- prowadzenie łącznej egzekucji do rzeczy albo prawa majątkowego, do których nastąpił zbieg egzekucji,
- stosowanie środków egzekucyjnych,
- dokonywanie czynności egzekucyjnych niezbędnych do realizacji tytułów wykonawczych,
- występowanie do innych organów administracji publicznej, podległych im jednostek, uczestników postępowania egzekucyjnego i innych podmiotów w zakresie niezbędnym do prowadzenia postępowania egzekucyjnego,
- orzekanie w sprawie egzekucji administracyjnej.
- Referat Księgowości Podatkowej
- dochodzenie należności z tytułu podatków i opłat lokalnych, podatku rolnego i leśnego, opłaty skarbowej, w szczególności: ewidencja wpływów, zaliczanie wpłat, rozliczanie nadpłat, wystawianie upomnień oraz tytułów wykonawczych, wydawanie zaświadczeń, prowadzenie postępowań podatkowych w zakresie odpowiedzialności osób trzecich, weryfikacja spłat rat podatku, wygaszanie decyzji ratalnych, przedawnienie nadpłat i zaległości podatkowych,
- sporządzanie wniosków o ustanowienie hipoteki przymusowej na podstawie decyzji lub tytułu wykonawczego w zakresie dochodzonych należności,
- sporządzanie wniosków o wpis zastawu skarbowego do rejestru zastawów,
- sporządzanie wniosków o wszczęcie egzekucji z nieruchomości w zakresie dochodzonych należności,
- obsługa kasowa jednostki budżetowej Urzędu Miasta Ruda Śląska.