Rada Działalności Pożytku Publicznego
Powiatowa Rada Działalności Pożytku Publicznego w Rudzie Śląskiej
Kadencja 2024 - 2027
Zgodnie z Uchwałą nr PR.0007.162.2020 Rady Miasta Ruda Śląska z dnia 29 grudnia 2020 r. w sprawie określenia trybu powoływania członków oraz organizacji i trybu działania Powiatowej Rady Działalności Pożytku Publicznego w Rudzie Śląskiej, Rada liczy 15 członków, w tym:
- 8 przedstawicieli organizacji pozarządowych oraz podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie działających na terenie Miasta Ruda Śląska,
- 4 przedstawicieli Rady Miasta Ruda Śląska,
- 3 przedstawicieli Prezydenta Miasta Ruda Śląska.
Aktualny skład osobowy Rady:
- Dorota Tobiszowska - Przewodnicząca Rady
- Tomasz Bartniczak - Wiceprzewodniczący Rady
- Marcin Boronowski - Wiceprzewodniczący Rady
- Joanna Golicz
- Arkadiusz Grzywaczewski
- Marusz Izydorczyk
- Mariusz Komendera
- Anna Krzysteczko
- Katarzyna Maćkowska
- Krzysztof Piechaczek
- Małgorzata Pietrzyk
- Arkadiusz Pilarz
- Magdalena Szpotan
- Adrian Tomas
- Adam Wodarski
Do zadań Powiatowej Rady Działalności Pożytku Publicznego należy w szczególności (zgodnie z art. 41i ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie):
- Opiniowanie projektów strategii rozwoju.
- Opiniowanie projektów uchwał i aktów prawa miejscowego dotyczących sfery zadań publicznych oraz współpracy z organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego o wolontariacie (udppw), w tym programów współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust.3 udppw.
- Wyrażanie opinii w sprawach dotyczących funkcjonowania organizacji pozarządowych oraz podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 udppw.
- Udzielanie pomocy i wyrażanie opinii w przypadku sporów między organami administracji publicznej a organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 udppw.
- Wyrażanie opinii w sprawach dotyczących zadań publicznych, w tym zlecania tych zadań do realizacji przez organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 udppw oraz w sprawach rekomendowanych standardów realizacji zadań publicznych.
Kontakt: um_ngo@ruda-sl.pl, 607 243 708
- 
uchwala_prdpp_15_05_25.pdf
(135.3 KiB) 
- 
protokol_prdpp_15_05_25.pdf
(941.5 KiB) 
- 
protokol_prdpp_22_04_25.pdf.pdf
(2.4 MiB) 
- 
plan_pracy_prdpp_2025.pdf
(323.3 KiB) 
- 
protokol_prdpp_03_04_25.pdf
(1.3 MiB) 
- 
protokol_prdpp_20_03_25.pdf
(914.4 KiB) 
- 
Uchwała_2025_1_PRDPP_regulamin.pdf
(1.5 MiB) 
- 
protokol_prdpp_06_02_25.docx
(23.0 KiB) 
- 
protokol_prdpp_7_11_24.pdf
(1.4 MiB) 
- 
protokol_prdpp_10_10_24.pdf
(2.8 MiB) 
- 
protokol_prdpp_12_09_24.pdf
(1.8 MiB) 
 
 




 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
