Kir Żałobny

Zmiany na trasie linii 121 oraz 255

Zmiany na trasie linii 121 oraz 255

Przebudowa mostu przy ul. Poniatowskiego wkracza w kolejny etap. W związku z tym zmianie ulegnie organizacja ruchu drogowego w tym miejscu oraz trasa linii autobusowych nr 121 i 255. Nowy rozkład jazdy obowiązywał będzie już od najbliższej soboty (29 marca).

Prace związane z przebudową wiaduktu rozpoczną się 1 kwietnia. Od tego dnia objazd dla samochodów osobowych zostanie poprowadzony  ul. Piotra Skargi, zaś piesi poruszać się będą mogli po tymczasowo wybudowanej kładce. Zmianie ulegną także trasy linii autobusowych nr 121 oraz 255.

Linia nr 121, która dotychczas przebiegała ulicami Piotra Skargi – Poniatowskiego - Kochłowicka, teraz zostanie poprowadzona ulicami 1 Maja – Kłodnicka - Kochłowicka. Autobus obsługiwał będzie wszystkie przystanki znajdujące się na tym odcinku (Halemba Kościół, Halemba Grunwald, Halemba Kopalnia, Halemba Most) po czym wróci na swoja stałą trasę. Natomiast autobus linii 255, który trasę Piotra Skargi – Poniatowskiego – Kłodnicka pokonywał kilka razy w ciągu dnia, w ramach tych przejazdów na okres prowadzenia prac budowlanych, swoją trasę kończył będzie na przystanku Halemba Kopalnia, gdzie zawróci i pojedzie swoją stałą trasą. Nowe rozkłady jazdy zaczną obowiązywać 29 marca. W celu zapoznania się z godzinami poszczególnych odjazdów odsyłamy do strony www.kzkgop.pl.

W związku z zamknięciem ruchu na odcinku ulic Poniatowskiego – Kłodnicka dodatkowo uruchomiona zostanie bezpłatna linia minibusowa nr 21 obsługująca trasę pomiędzy przystankami Halemba Stara Kuźnica – Halemba Solidarności. Godziny kursowania tej linii będzie można znaleźć na stronie KZK GOP.

W ramach przebudowy wiaduktu w pierwszej kolejności rozebrany zostanie istniejący most, dopiero potem wykonawca przystąpi do budowy nowego. Podczas prac przebudowana zostanie również sieć kanalizacyjna, elektroenergetyczna oraz oświetleniowa. Jak wynika z projektu na wykonanie konstrukcji nowego mostu wykonawca będzie musiał zużyć ponad 260 m³ betonu, a do jego zbrojenia wykorzystać ponad 43 tony stali. Prace, które zakończyć się mają na przełomie października i listopada  pochłoną blisko 2 mln zł. 

Wróć

Prześlij opinię

Na skróty

Zapisz się na newsletter