Header decorative image
Kir Żałobny

Roztańczona wiewiórka ambasadorem września!

Roztańczona wiewiórka ambasadorem września!

Chebziański dworzec oraz ruda wiewióra to atrybuty zwycięskiego, wrześniowego filmiku promującego Rudę Śląską – „Roztańczona wiewiórka”. Tytuł ambasadora miasta otrzymała pełna energii dziewięcioletnia Wiktoria Lach, dla której udział w przedsięwzięciu był nie tyle wyzwaniem, co wspaniałą zabawą i możliwością zaprezentowania swojego, dziecięcego poglądu na rudzką rzeczywistość.

- Przypadkowo podsłuchałam rozmowę moich sióstr na temat ambasadora miasta. Nie wiedziałam co to znaczy, dlatego podeszłam i spytałam je kim on jest – mówi z uśmiechem na twarzy Wiktoria Lach, młoda zwyciężczyni. – Odpowiedziały mi, że jest to osoba, która swoim wizerunkiem promuje miasto, jak gwiazda. A ja też chciałam zostać taką gwiazdą! – podsumowuje.

Filmik prezentuje taneczne zmagania rudzkiej wiewiórki rezydującej na jednym z peronów dworca w Chebziu. - Przyjaciele zapraszam was do Rudy Śląskiej! – słyszymy w trakcie nagrania. Mimo, iż nie jest to wysokiej jakości kinowa perełka, film niesie ze sobą ogromną dawkę radości, będącej niejako przykładem dla innych mieszkańców, wiadomością, że każdy może zostać ambasadorem Rudy Śląskiej niezależnie od wieku, płci, czy wykształcenia.

We wrześniu zgłoszono dwa filmiki konkursowe – „Roztańczona wiewiórka” oraz „Co z tą Rudą?”, autorstwa Dominiki Królikowskiej oraz Patrycji Siurdy, organizatorek tegorocznej gry miejskiej. I choć tym razem zdanie jurorów nie było jednomyślne, w końcu ostateczna decyzja została podjęta. - Wybieram film „Roztańczona Wiewiórka”. Film jest tym o co nam chodziło – jest nakręcony spontanicznie przez mieszkańców – tłumaczy jeden z jurorów. - Żeby wziąć udział w naszej zabawie nie potrzeba drogiego, profesjonalnego sprzętu. Właściwie, to wystarczy jedynie posiadać nowszy telefon komórkowy. Stawiamy przede wszystkim na pomysł o przekaz, niekoniecznie na zastosowaną technologię – podkreśla Renata Młynarczuk, naczelnik wydziału komunikacji społecznej i promocji miasta.

Wiktoria Lach dzięki wygranej dołączyła do grona rudzkich ambasadorów. W miesiącu lipcu tytuł ten przypadł K. Markowi Kołaczkowskiemu za filmik „Lepsza Ruda…”, zaś tytuł sierpniowego ambasadora należy do Kamila Brzozowskiego za nagranie „Tak się to robi w Rudzie Śląskiej”.

Konkurs „Ruda Śląska w obiektywie” potrwa do czerwca 2013 roku. Spośród nadesłanych materiałów audiowizualnych w każdym miesiącu trwania zabawy zostanie wyłoniony laureat, który weźmie udział w wielkim finale. Zadaniem uczestników konkursu jest nakręcenie krótkiego materiału filmowego promującego Rudę Śląską. Regulamin i kartę zgłoszenia można znaleźć na stronie www.rudaslaska.pl/w-obiektywie.

Wróć

Prześlij opinię

Na skróty

Zapisz się na newsletter