Header decorative image
Kir Żałobny

Usuwanie azbestu i wyrobów zawierających azbest

Azbestowe pokrycie dachu.

Ogłoszenie o naborze wniosków na dofinansowanie zadań z zakresu usuwania azbestu na terenie Miasta Ruda Śląska w 2025 r.

Zarządzeniem nr SP.0050.2.90.2025 Prezydent Miasta Ruda Śląska z dnia 07.03.2025 r. przyjęty został regulamin w sprawie realizacji zadania polegającego na usuwaniu i unieszkodliwianiu wyrobów zawierających azbest z terenu miasta Ruda Śląska w 2025 r. z posesji będących własnością osób fizycznych.

Źródłem finansowania zadania związanego z usuwaniem wyrobów zawierających azbest będą środki własne z budżetu miasta Ruda Śląska.

Dofinansowanie można uzyskać na prace związane z demontażem wyrobów zawierających azbest, zbieraniem wyrobów wcześniej zdemontowanych, transportem i unieszkodliwieniem wyrobów zawierających azbest. Mieszkańcy z tego tytułu nie będą ponosić żadnych kosztów.

Wydatki zawiązane z zakupem i montażem nowych pokryć dachowych i elewacji leżą po stronie właścicieli nieruchomości.

W związku z powyższym osoby planujące usunięcie azbestu z ich posesji w 2025 roku proszone są o złożenie stosownego wniosku w terminie do 09.05.2025 r. w Urzędzie Miasta Ruda Śląska, plac Jana Pawła II 6 na formularzu - który można otrzymać w Urzędzie Miasta Ruda Śląska p. 135 lub pobrać ze strony www - wraz z załącznikami i kolorowym zdjęciem obiektu, z którego planowany jest demontaż azbestu lub zdjęciem miejsca składowania azbestu.

Wszelkie informacje dotyczące zasad dofinansowania prac związanych z usuwaniem azbestu, rodzaju wymaganych dokumentów oraz zakres obowiązków stron można uzyskać w Urzędzie Miasta Ruda Śląska, plac Jana Pawła II 6, pokój 135, tel. 32/244 90 00 wew. 1350 w godzinach pracy Urzędu.

Wniosek złożony po upływie ww. terminu nie będzie rozpatrywany.

Wróć

Prześlij opinię

Na skróty

Zapisz się na newsletter