Ruda Śląska zdobywcą nagrody Google eMiasto
Ruda Śląska znalazła się wśród 10 polskich miast, które najszybciej rozwijają się w internecie
Ruda Śląska została jednym z 10 polskich eMiast Google. To zasługa małych i średnich firm z Rudy – nowa nagroda Google ma na celu wyróżnienie miast, które odnotowały największy wzrost aktywności lokalnych firm w sieci. Nagroda powstała także po to, by pokazać znaczenie internetu w przyszłym rozwoju gospodarczym Polski.
Jak ważna jest widoczność w sieci, gdzie konsumenci coraz częściej szukają informacji o produktach i usługach, wie Daniel Wieczorek z firmy RTV Wieczorek z Rudy Śląskiej. Jego firma zajmuje się serwisem i sprzedażą urządzeń RTV poprzez stronę www.RTVWieczorek.pl i aktywnie korzysta z reklamy internetowej do pozyskiwania klientów. Linki sponsorowane są najefektywniejszym sposobem na szybką i skuteczną reklamę w internecie. Dobrze prowadzona kampania reklamowa pozwala w ciągu paru minut umieścić reklamę firmy w postaci linku z krótkim opisem działalności na pierwszej stronie wyszukiwarki – mówi Daniel Wieczorek. To właśnie dzięki takim aktywnym przedsiębiorcom Ruda Śląska otrzymała nagrodę Google eMiasto.
Według międzynarodowego badania Boston Consulting Group, firmy obecne w internecie rozwijają się około czterokrotnie szybciej od tych, których nie można znaleźć w sieci. Także reklama internetowa rozwija się bardzo dynamicznie, a Google, dzięki AdWords (reklamie w wyszukiwarce), jest w stanie ocenić jej przełożenie na rozwój polskiej gospodarki w podziale na poszczególne miasta. By przedstawić tę zależność Google przyjrzało się aktywności reklamowej w prawie 200 miastach w całej Polsce i uszeregowało je pod względem procentowego wzrostu wydatków małych i średnich firm w programie reklamowym Google AdWords w ciągu ostatniego roku. W Rudzie Śląskiej ten wzrost wyniósł 162%.
Lista top 10 polskich eMiast w Polsce wygląda następująco:
1. Elbląg
2. Ruda Śląska
3. Zabrze
4. Białystok
5. Legnica
6. Krosno
7. Tarnów
8. Piaseczno
9. Siemianowice Śląskie
10.Gorzów Wielkopolski
Firma RTV Wieczorek z Rudy Śląskiej, pozyskuje klientów właśnie dzięki internetowi. Chcąc sprostać wymaganiom rynku i wyjść naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów w roku 2009 zdecydowaliśmy się na otwarcie nowego kanału dystrybucji, jakim jest sklep internetowy http://www.rtvwieczorek.pl/ - mówi Daniel Wieczorek. Od tego też momentu kluczowym sposobem na marketing w internecie stała się dla nas usługa AdWords w wyszukiwarce Google.
Wcześniej w tym roku BCG opublikowało raport “Polska Internetowa”, z którego wynika, że udział gospodarki internetowej w PKB już dzisiaj wynosi 2,7%, a w 2015 r. będzie to aż 4,1% PKB. Wartość polskiej gospodarki internetowej podwoi się już w ciągu najbliższych kilku lat, co oznacza, że firmy obecne online, skorzystają na tym najwięcej i zarazem więcej wniosą do przyszłego rozwoju gospodarki Polski.
Z kolei badania wykonane przez SMG/KRC w 2011 r. pokazują, że połowa polskich małych i średnich firm nadal nie ma strony internetowej.
Nagrody Google eMiasta zostały stworzone po to by pokazać i wynagrodzić te miasta, które są w ścisłej czołówce, jeśli chodzi o rozwój małych i średnich firm w internecie – powiedział Artur Waliszewski, dyrektor Google na Polskę oraz Europę Środkowo-Wschodnią. Mam nadzieję, że będą także motywacją dla tych regionów, które w czołówce się nie znalazły, aby wypróbować skuteczność internetu. W dzisiejszych czasach firmy, które nie zaistnieją w sieci mogą zacząć tracić klientów na rzecz tych polskich i zagranicznych firm, które sprawnie korzystają z możliwości dotarcia do osób szukających ich oferty.
Żyjemy w czasach, gdy informacja, także ta gospodarcza ma ogromne znaczenie. Liczy się precyzja i szybkość jej przekazywania. Dostrzeganie tych zmian sprzyja budowaniu marki – mówi Grażyna Dziedzic prezydent miasta Ruda Śląska. Bardzo cieszę się, że wiele rudzkich firm jest obecnych w Internecie i tak dobrze radzi sobie na wymagającym rynku nowych technologii. Dzięki nim wzrasta też znaczenie miasta, jako partnera dla biznesu i dobrego miejsca na budowanie przyszłości.
Google jest także jednym z organizatorów akcji Internetowa Rewolucja, która ma na celu edukację małych i średnich firm w zakresie obecności w internecie. Organizatorami akcji są Google, home.pl i PKPP Lewiatan, a patronat nad nią objęło Ministerstwo Gospodarki. Dzięki Internetowej Rewolucji każda mała i średnia firma może za darmo założyć stronę WWW i za darmo zareklamować ją w sieci. W ciągu dwóch lat trwania programu przystąpiło do niego ponad 50 tys. firm z całej Polski, a w bezpośrednich spotkaniach szkoleniowych wzięło udział 7,5 tys. osób. Także każdy przedsiębiorca z Rudy Śląskiej zainteresowany obecnością w internecie może otrzymać od Google darmowy kupon na reklamę w wyszukiwarce na kwotę 250zł. Więcej informacji o kuponach można znaleźć na stronie www.internetowarewolucja.pl/emiasta .
***
AdWords to usługa reklamowa Google, dzięki której firmy każdej wielkości mogą zamieszczać w wyszukiwarce Google reklamy związane z zapytaniem internauty (tzw. linki sponsorowane), dzięki temu reklamy trafiają tylko do osób zainteresowanych reklamowanym produktem czy usługą. Firmy decydują o tym jak wygląda tekst reklamy oraz na jakie hasła (słowa kluczowe) reklama ma się pokazywać, a płacą tylko wtedy, jeśli zainteresowana osoba kliknęła w reklamę i weszła na stronę danej firmy.
Google Inc. - Innowacyjne technologie wyszukiwania firmy Google oferują milionom ludzi na całym świecie codzienny dostęp do informacji. Założona w 1998 r. przez doktorantów Uniwersytetu Stanforda Larry’ego Page’a i Sergeya Brina, firma Google jest dziś największą firmą internetową na wszystkich głównych rynkach globalnych. Program Google w zakresie reklamy w wyszukiwarkach przynosi wymierne rezultaty różnej wielkości firmom, a jednocześnie poprawia jakość korzystania z sieci przez jej użytkowników. Siedziba Google znajduje się w Dolinie Krzemowej; firma posiada biura w obu Amerykach, Europie i Azji. www.google.pl
Więcej informacji udziela:
Małgorzata Finkelsztejn
Malgorzata.finkelsztejn@grayling.com
+48 609 099 869