Header decorative image
Kir Żałobny

Ruda Śląska wśród najlepiej promujących się miast

- Mieszkańcy miasta, jako podmiot działalności promocyjnej, są pomijani przez większość polskich miast. Ruda Śląska zrozumiała, że takie działanie jest błędne i wiele uwagi skupiła właśnie na tej grupie. To pozwoliło jej odnieść sukces ? powiedział Prof. Andrzej Szromnik, Prorektor Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, specjalista w dziedzinie marketingu miejsca.

 

Kampania ?Ludzie ? bogactwo Rudy Śląskiej? była jedną z pierwszych inicjatyw związanych
z kształtowaniem nowego wizerunku miasta. Przed rozpoczęciem kampanii władze miasta zleciły przeprowadzenie odpowiednich badań socjologicznych, które posłużyły do opracowania podstaw koncepcji działań. W ramach inicjatywy, prócz reklamy na bilbordach, wchodziły działania public relations, działania promocyjne na Onet.pl, najpopularniejszym polskim portalu internetowym oraz warsztaty z udziałem mieszkańców Rudy Śląskiej.

 

Kampania będzie miała swoja kontynuację w bieżącym roku. W lipcu na bilbordach zlokalizowanych na Śląsku zawisną nowe, ale nawiązujące do wyróżnionej kampanii, rudzkie plakaty promocyjne. Władze miasta zapowiadają także użycie innych nośników reklamowych, które nie były dotychczas stosowane do promocji przez żadne miasto w Polsce.

 

Konkurs ?Złote Formaty? organizowany jest w czterech kategoriach; plakat reklamowy, wydarzenie specjalne, strona internetowa oraz wydawnictwo promocyjne. W tym roku swoje zgłoszenia do konkursu przysłały 103 miasta, zgłaszając łącznie 210 projektów zrealizowanych działań promocyjnych.

 

- Ruda Śląska rozpoczęła swoja promocję od działań w dużej części skierowanych do obecnych mieszkańców miasta ? był to pozytywny aspekt, bardzo często akcentowany przez międzynarodowych specjalistów oraz ekspertów oceniających zgłoszone projekty. Ciekawy był również pomysł wykorzystanie na bilbordach wizerunków osób związanych z Rudą, którzy osiągnęli sukces. Jednak najważniejsze było to, że podejmowane działania miały konkretny cel do zrealizowania oraz adresowano je do ściśle określonej grupy docelowej. To niestety nie jest jeszcze domeną wszystkich działań promocyjnych podejmowanych przez polskie samorządy ? powiedział Adam Mikołajczyk dyrektor zarządzający Brief for Poland, pierwszej i jedynej w Polsce platformy medialno-consultingowej z zakresu marketingu miejsc.

 

Organizatorem Festiwalu Promocji Miast i Regionów oraz towarzyszącego mu konkursu ?Złote Formaty? jest firma Stroer. Przedsięwzięciu patronują m.in. Ministerstwo Rozwoju Regionalnego i Polska Organizacja Turystyczna.

 

Bliższe informacje: Daniel Muc, tel. (032) 608 29 85, tel. kom. 792 668 234; Adam Nowak, tel. (032) 342 36 06, tel. kom. 605 990 994

Wróć

Prześlij opinię

Na skróty

Zapisz się na newsletter