Podziel się opinią na temat atutów i promocji Rudy Śląskiej!
W Rudzie Śląskiej rozpoczynają się badania marki miasta i jego wizerunku. Swoją opinią na jego temat podzieli się 1000 osób - mieszkańców Rudy Śląskiej i Polski. Badania prowadzone będą
w związku z pracami nad przygotowaniem strategii promocji Miasta na lata 2018 – 2021.
W Urzędzie Miasta trwają prace nad przygotowaniem strategii promocji miasta na lata 2018 – 2021. Strategia ta wyznaczać będzie kierunki promocji i komunikacji miasta, a także budowania pożądanego wizerunku. W ramach działań związanych z przygotowaniem dokumentu przeprowadzone zostały już warsztaty strategiczne z przedstawicielami mieszkańców, Urzędu Miasta i instytucji miejskich, wykonane zostały także analizy otoczenia miasta i jego słabych i mocny stron, a także szans i zagrożeń. Kolejnym elementem przygotowania strategii są właśnie badania marki Miasta Ruda Śląska.
Badania prowadzone będą dwoma metodami – bezpośrednią i telefoniczną. Część ankieterów wyjdzie na ulice Rudy Śląskiej, żeby zapytać o opinię rudzian, a część będzie prowadzić badanie telefoniczne pytając o zdanie mieszkańców reszty Polski.
Po raz pierwszy Ruda Śląska będzie prowadziła badania dotyczące miasta poza jego terenem. - Do tej pory wiedza o Rudzie Śląskiej i opinia o niej nie była sprawdzana wśród mieszkańców Polski. Dlatego chcemy dowiedzieć się, co o naszym mieście myślą inni, co im się w nim podoba, co ich do nas może przyciągnąć, jaki obraz naszego miasta funkcjonuje poza Rudą Śląską. Taka wiedza pozwoli skuteczniej promować nasze miasto – podkreśla prezydent Grażyna Dziedzic. – Ankiety zostaną przeprowadzone wśród 500 rudzian oraz 500 mieszkańców pozostałych miast Polski – dodaje.
Badania w mieście ruszą w sobotę 24 lutego. Od tego momentu do poniedziałku 12 marca na terenie Rudy Śląskiej spotkać będzie można ankieterów, którzy przeprowadzać będą badanie wśród mieszkańców. Każdy ankieter będzie miał identyfikator m.in. z nazwą badania oraz logo miasta. - Każda opinia jest dla nas cenna. Zachęcamy rudzian do aktywnego uczestnictwa w badaniu i podzielenia się z ankieterami swoimi przemyśleniami o naszym mieście i atutach – mówi prezydent Grażyna Dziedzic. – Te opinie, w połączeniu z oceną mieszkańców innych miast Polski, pozwolą nam stworzyć efektywną koncepcję promocji Rudy Śląskiej – dodaje.
Wyniki badań przedstawione zostaną w postaci raportu. Całość projektu badawczego zostanie zakończona 30 marca.