Header decorative image
Kir Żałobny

Wydział Zarządzania Kryzysowego

Naczelnik Wydziału: Roman Dymek

Centrala: 32 342 32 45

Zadania:

  1. Referat Bezpieczeństwa i Ochrony Ludności
    • koordynowanie działań związanych z monitorowaniem, planowaniem, reagowaniem i usuwaniem skutków zagrożeń na terenie Miasta i ich wspomaganie,
    • przygotowanie i zapewnienie działania systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania o zagrożeniach,
    • utrzymanie i wyposażenie miejskiego magazynu przeciwpowodziowego,
    • organizacja i realizacja zadań z zakresu ochrony infrastruktury krytycznej,
    • zapobieganie, przeciwdziałanie i usuwanie skutków zdarzeń o charakterze terrorystycznym oraz współdziałanie w tym zakresie z właściwymi służbami i podmiotami,
    • prowadzenie spraw związanych z Miejskim Zespołem Zarządzania Kryzysowego oraz Miejskiej Komisji Bezpieczeństwa i Porządku,
    • koordynowanie funkcjonowania obrony cywilnej na terenie miasta, w tym formacji OC, budowli ochronnych i urządzeń specjalnych,
    • zaopatrywanie organów i formacji obrony cywilnej w sprzęt, środki techniczne i umundurowanie niezbędne do wykonywania zadań obrony cywilnej, a także zapewnienie odpowiednich warunków przechowywania, konserwacji, eksploatacji, remontu i wymiany tego sprzętu,
    • przygotowywanie i prowadzenie ewakuacji ludności oraz zapewnienie warunków bytowych na wypadek powstania zagrożenia dla życia i zdrowia,
    • wyposażenie, utrzymanie, wyszkolenie i zapewnienie gotowości bojowej ochotniczych straży pożarnych,
    • zapewnienie funkcjonowania miasta w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny, w tym przygotowanie Głównego Stanowiska Kierowania Prezydenta Miasta,
    • przygotowywanie podmiotów leczniczych miasta na potrzeby obronne państwa,
    • nakładanie obowiązku świadczeń rzeczowych i osobistych na rzecz obrony,
    • organizowanie doręczenia kart powołania do odbycia ćwiczeń wojskowych oraz do czynnej służby wojskowej w trybie akcji kurierskiej,
    • realizacja zadań Host Nation Support w zakresie pomocy udzielanej Siłom Zbrojnym przez państwo gospodarza,
    • organizowanie szkoleń i ćwiczeń zarządzania kryzysowego, obronnych i obrony cywilnej,
    • prowadzenie spraw związanych z usuwaniem pojazdów z dróg na podstawie ustawy Prawo o ruchu drogowym,
    • prowadzenie spraw związanych ze stwierdzaniem zgonów przez koronera,
    • prowadzenie spraw i wydawanie rozstrzygnięć w zakresie zgromadzeń,
  2. Centrum Zarządzania Kryzysowego
    • pełnienie całodobowego dyżuru w celu zapewnienia przepływu informacji na potrzeby zarządzania kryzysowego,
    • współdziałanie z centrami zarządzania kryzysowego organów administracji publicznej,
    • nadzór nad funkcjonowaniem systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania ludności,
    • współpraca z podmiotami realizującymi monitoring środowiska
    • współdziałanie z podmiotami prowadzącymi akcje ratownicze, poszukiwawcze i humanitarne,
    • dokumentowanie działań podejmowanych przez centrum
    • realizacja zadań stałego dyżuru na potrzeby podwyższania gotowości obronnej państwa,
    • prowadzenie spraw w zakresie zgromadzeń określonych w Ustawie Prawo o Zgromadzeniach
    • przyjmowanie zgłoszeń i interwencji mieszkańców dotyczących działalności administracji publicznej oraz funkcjonowania infrastruktury miejskiej,
    • utrzymywanie kontaktów z podmiotami Krajowego Systemu Cyberbezpieczeństwa w zakresie zadań publicznych zależnych od systemów informatycznych realizowanych przez miejskie podmioty i jednostki organizacyjne oraz zgłaszanie incydentów mogących mieć wpływ na obniżenie jakości lub przerwanie realizacji zadań publicznych.
Prześlij opinię

Na skróty

Zapisz się na newsletter