Wydział Spraw Obywatelskich
Naczelnik Wydziału: Katarzyna Niedźwiecka
Numery telefonów: 32 244 90 00 wew. 6307, 6303, 6208, 6309, 6310, 32 244 90 18, 32 244 90 19, 32 244 90 26, 32 244 90 27, 32 244 90 28.
Zadania:
- Referat Ewidencji Ludności
- prowadzenie i aktualizacja rejestru PESEL – nadawanie numeru PESEL, wykonywanie czynności meldunkowych oraz weryfikacja danych osobowo-adresowych,
- prowadzenie postępowań i wydawanie rozstrzygnięć w sprawach zameldowania i wymeldowania,
- udzielanie informacji z rejestru mieszkańców, rejestru PESEL oraz rejestru dowodów osobistych,
- prowadzenie stałego rejestru wyborców i wydawanie rozstrzygnięć w sprawach dopisania do tego rejestru,
- prowadzenie spraw związanych z przyjmowaniem wniosków o wydanie dowodów osobistych i wydaniem tych dokumentów oraz przyjmowanie zgłoszeń o utracie dowodu osobistego,
- przygotowywanie i przeprowadzanie kwalifikacji wojskowej, w tym organizowanie pracy Powiatowej Komisji Lekarskiej,
- realizowanie zadań związanych z repatriacją i wypłatą świadczeń posiadaczom Karty Polaka,
- przekazywanie najbliższym członkom rodziny informacji o zgonach za granicą mieszkańców Rudy Śląskiej.
- Referat Ewidencji Działalności Gospodarczej
- dokonywanie wpisów, zmian we wpisach, wykreśleń, zawieszeń i wznowień w Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej,
- wydawanie wypisów i zaświadczeń z archiwum ewidencji działalności gospodarczej,
- wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych, oraz wydawania rozstrzygnięć w sprawach stwierdzenia wygaśnięcia i cofnięcia zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
- naliczanie opłat z tytułu korzystania przez przedsiębiorców z posiadanych zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych i prowadzenie spraw finansowych w tym zakresie,
- prowadzenie ewidencji innych obiektów świadczących usługi hotelarskie i wydawanie poświadczeń w przedmiotowej sprawie,
- opiniowanie lokalizacji ośrodków gier na terenie Miasta.