Kancelaria Urzędu Miasta
Naczelnik Wydziału: Agnieszka Pytlok
Numery telefonów: 32 244 90 00, wew. 1210, 1220, 1250, 1251, 1260, 1261
Zadania:
1. Kancelaria Prezydenta Miasta
- prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem Urzędu Miasta i ustrojem Miasta,
- prowadzenie spraw związanych z ochroną danych osobowych oraz bezpieczeństwem informacji,
- koordynowanie opracowywania, wydawania i wykonywania aktów prawnych Prezydenta Miasta i Rady Miasta oraz prowadzenie spraw związanych z ich publikacją i przekazywaniem do właściwych organów nadzorczych,
- organizowanie przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania interpelacji i wniosków radnych Rady Miasta,
- organizowanie przyjmowania, rozpatrywania oraz załatwiania skarg i wniosków wpływających do Urzędu Miasta, w tym prowadzenie centralnego rejestru skarg i wniosków,
- koordynowanie udostępniania informacji publicznej, w tym prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej,
- koordynacja wydawania upoważnień i pełnomocnictw oraz prowadzenie ich rejestru,
- prowadzenie spraw związanych z udziałem organów Miasta w organizacjach, związkach, stowarzyszeniach i fundacjach międzygminnych,
- prowadzenie księgi kontroli zewnętrznych oraz ewidencji protokołów kontroli i dokumentacji pokontrolnej,
- koordynowanie przeprowadzania konsultacji społecznych oraz konsultacji projektów aktów prawa miejscowego z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami,
- prowadzenie spraw związanych z wdrożeniem systemu ułatwiającego realizację usług publicznych drogą elektroniczną oraz wspomagającego zarządzanie administracją publiczną,
- koordynowanie współpracy z uczelniami wyższymi, w tym prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem uczelniom wyższym środków z budżetu Miasta,
- prowadzenie sekretariatów Prezydenta Miasta, jego Zastępców, Sekretarza Miasta i Skarbnika Miasta,
- koordynowanie spraw związanych z rozpatrywaniem petycji,
- prowadzenie spraw związanych z aktywnością podmiotów wykonujących działalność lobbingową w stosunku do pracowników Urzędu Miasta.
2. Biuro Obsługi Mieszkańców
- udzielanie informacji na temat sposobu załatwiania spraw w Urzędzie Miasta,
- koordynowanie i nadzorowanie obiegu dokumentów w Urzędzie Miasta, w tym prowadzenie punktu kancelaryjnego, obsługującego korespondencję wpływającą do Urzędu Miasta i korespondencję wysyłaną na zewnątrz oraz korespondencję wewnętrzną,
- wydawanie wzorów druków i wniosków,
- prowadzenie spraw związanych z badaniami opinii publicznej,
- prowadzenie spraw związanych z wydawaniem niekwalifikowanych podpisów elektronicznych.