Rudzka promocja wśród najlepszych w Polsce!
Kampania „Atrakcyjna Ruda sposobem na bruda” dostrzeżona i wyróżniona przez specjalistów public relations. Miasto za kampanię promującą nowe zasady gospodarki odpadami otrzymało wyróżnienie w prestiżowym konkursie „Kryształy PR-u”, nagradzającym najbardziej wartościowe inicjatywy samorządów i organów administracji państwowej. Oprócz Urzędu Miasta wyróżnienie za kampanię promocyjną otrzymał również Rudzki Inkubator Przedsiębiorczości. Zainaugurowane przez rudzki magistrat oraz spółkę samorządową kampanie zostały dostrzeżone wśród ponad 100 projektów z całego kraju, które zostały zgłoszone do tegorocznej edycji konkursu.
- Bardzo się cieszę z tego wyróżnienia. Werdykt jury, składającego się ze specjalistów PR utwierdza nas w przekonaniu, że dobrze przygotowaliśmy się do „rewolucji śmieciowej” – podkreśla prezydent Grażyna Dziedzic. Rudzka kampania śmieciowa w przyjazny sposób zachęca mieszkańców Rudy Śląskiej do segregacji śmieci oraz zapoznaje ich ze zmianami, jakie od połowy roku przyniesie znowelizowana ustawa o utrzymaniu porządku i czystości w gminach. - Akcja jest prowadzona w ramach kampanii promocyjnej naszego miasta „Atrakcyjna Ruda”, która ruszyła pod koniec zeszłego roku – dodaje Renata Młynarczuk, naczelnik wydziału komunikacji społecznej i promocji w rudzkim magistracie.
Warto podkreślić, że rudzka „kampania śmieciowa” skierowana jest do wszystkich grup wiekowych mieszkańców Rudy Śląskiej. Dla osób w wieku powyżej 50 roku życia została przygotowana audycja radiowa, która emitowana jest w Radio Piekary, cieszącym się największą słuchalnością wśród rudzian w tym wieku. W programie wykorzystana została piosenka „Ruda na bruda”, którą znany artysta kabaretowy, Grzegorz Poloczek nagrał specjalnie na potrzeby rudzkiej akcji promocyjnej. - Piosenka jest utrzymana w konwencji śląskich „hajmatów”. Dzięki temu jest ona rozpoznawalna i łatwo wpada w ucho słuchaczy - zaznacza Renata Młynarczuk. Jak podkreśla rudzki magistrat, akcja przyniosła już pierwsze wymierne efekty - w mieście zebrano prawie 7 tys. „deklaracji śmieciowych”, co stanowi niemal 90 proc. spodziewanej liczby formularzy.
W ramach prowadzonej kampanii miasto wydało też specjalny poradnik, który w łatwy i przystępny sposób przybliża zmiany, jakie czekają rudzian od połowy roku. Jest on przeznaczony dla wszystkich grup wiekowych. Część opisowa skierowana jest dla osób powyżej 12 roku życia, dla dzieci przygotowano zaś specjalny komiks, znajdujący się na ostatnich kartach informatora. Dla najmłodszych mieszkańców miasta zaplanowano też inne działania edukacyjne - grę miejską poświęconą tematyce segregacji śmieci /1 czerwca br./ oraz spektakle ekologiczne dla dzieci /8 czerwca br./.
Rudzki Inkubator Przedsiębiorczości Sp. z o.o. wyróżnienie zdobył natomiast za kompleksową promocję projektu „Innowacje Śląska - utworzenie, promocja i rozwój Śląskiego Klastra Multimedialnego”. - Na Śląsku działa dziesięć tysięcy firm w sektorze IT i multimedialnym - wyjaśnia prezes Inkubatora, Joanna Sochacka. – Jest to ogromny potencjał do współpracy. Dlatego też poprzez tę kampanię chcemy pokazać, że tworzymy właśnie takie warunki, by firmy mogły się spotykać ze sobą jak i ze środowiskami naukowymi - deklaruje.
Śląski Klaster Multimedialny Hub Club to inicjatywa zrzeszająca jednostki naukowe oraz firmy z branży IT, wspólnie pracujące nad wytworzeniem nowej wartości śląskiego rynku innowacji. Członkami Klastra są przedsiębiorcy branży ICT i multimedialnej oraz Uniwersytet Śląski w Katowicach i Rudzki Inkubator Przedsiębiorczości. Głównym celem inicjatywy jest wspieranie podnoszenia przewagi konkurencyjnej jego członków. Dla przedsiębiorców oznacza to zwiększenie zysku i rozwój firm, zaś dla jednostek naukowych - większą komercjalizację pracy naukowej. Działania podjęte przez Rudzki Inkubator Przedsiębiorczości mają przyczynić się do wzmocnienia rozwoju i sprawnego wykorzystania szans rynkowych w branży ICT i multimedialnej, zwiększenia rozpoznawalności Śląska na arenie międzynarodowej i spowodować, że potencjał gospodarczy regionu będzie bardziej widoczny.
Obok rudzkiego magistratu i Rudzkiego Inkubatora Przedsiębiorczości Sp z .o.o. wśród wyróżnionych w kategorii najlepsza kreatywna kampania promocyjna znalazły się też Urząd Miasta i Gminy Czerwionka-Leszczyny oraz Urząd Marszałkowski Woj. Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie. Grand Prix otrzymały natomiast jaworznickie wodociągi za projekt „Gdzie jest moja kupa”. Jury przyznało też nagrody w kategoriach najlepszy wizerunek w mediach społecznościowych, najlepszy film promocyjny, najlepsza promocja projektów unijnych oraz najlepsza gazeta miejska lub biuletyn.