MODNA RUDA łączy ludzi z pasją
Malarze, fotograficy, architekci, projektanci oraz lokalni pasjonaci odwiedzili dzisiaj Kaufhaus, by wspólnie podsumować efekty sobotnich warsztatów organizowanych w ramach kampanii "Modna Ruda". - Ta akcja przełamuje stereotypy, co jest bardzo ważne i cenne. Okazuje się bowiem, że Ruda Śląska może być nie tylko modna i atrakcyjna, ale także artystyczna, czego dowodem są wszystkie prace, które dzisiaj możemy tutaj zobaczyć – podkreślał obecny na wernisażu wiceprezydent Michał Pierończyk.
Wernisaż podsumowujący cykl warsztatów tematycznych organizowanych od połowy października w zabytkowym budynku Kaufhausu był doskonałą okazją do zapoznania się z pracami wykonanymi przez uczestników tychże spotkań. Podczas imprezy zaprezentowane zostały owoce plenerów - fotograficznego i malarskiego, jak i efekty warsztatów modowych oraz architektonicznych. – Dzisiaj mieliśmy okazję na własne oczy przekonać się jak kreatywne i pełne pasji osoby mieszkają w Rudzie Śląskiej. Ich prace, choć różnorodne, ukazują piękno industrialnej odsłony naszego miasta oraz ogromny potencjał tego miejsca – podkreślała Renata Młynarczuk, naczelnik Wydziału Komunikacji Społecznej i Promocji Miasta.
Właściciele zabytkowego obiektu także nie kryli zadowolenia z efektów cotygodniowych spotkań. – Jestem zafascynowany pomysłem warsztatów. Tym, że inicjatorzy przedsięwzięcia potrafili sprowadzić tutaj tylu ciekawych ludzi, twórców, artystów – wszystkich, którzy przybyli, by na nowo odkryć ten obiekt - podkreślał Zdzisław Truszczyński. - Cały czas dążymy do tego, by Kaufhaus spełniał swoją pierwotną funkcję domu handlowego. Większość ludzi widząc niezagospodarowane pomieszczenia na parterze dotąd myślała, że budynek jest pusty. Nic bardziej mylnego. Na terenie obiektu obecnie pracuje kilkaset osób – dodał.
Cykl warsztatów organizowanych w ramach kampanii Modna Ruda obejmował 5 odrębnych tematycznie spotkań. Podczas każdego z nich mieszkańcy pod okiem profesjonalistów w danej dziedzinie mogli rozwijać swoje artystyczne pasje. – Ja pracowałam z dzieciakami podczas warsztatów malarskich. Inspirowały się obrazami oraz zdjęciami, którymi udekorowany był Kaufhaus – mówiła Agnieszka Rolnik, pasjonatka fotografii oraz malarstwa. - Tego rodzaju warsztaty są bardzo ważne i fajnie by było organizować je także w przyszłości. Ruda Śląska zazwyczaj kojarzona jest z górnictwem oraz przemysłem, a tak nie powinno być. W mieście mamy wiele zdolnych osobistości, które należy promować – dodała.
Poza powstałymi w trakcie warsztatów pracami, zwiedzający mogli także zapoznać się z dziełami lokalnych malarzy m.in. Kornela Wilczka, Krystiana Wodnioka, Piotra Pilawy oraz Pawła Szeibla. Ponadto prezentowane były wystawy - „Znikające Miasta” i „Śląsk – Industrialna Kraina” oraz prace argentyńskich artystów nieprofesjonalnych sprowadzone do Polski przez włączającego się w kampanię Jacquesa Dubois. Podczas imprezy zaprezentowano także zainicjowany przez blogerów projekt „Rude z Rudy”. Wernisaż zwieńczył spektakl taneczny „Pieces” w wykonaniu artystów Teatru Bezpańskiego.
Ambasadorem kampanii „MODNA RUDA” jest twórczyni idei „Modny Śląsk” - Ilona Kanclerz. Już jutro odbędzie się wielka gala podsumowująca przedsięwzięcie, podczas której zostanie wybrana Ruda Roku 2014. Podczas imprezy będzie można zobaczyć projekty utalentowanych projektantów z całego Śląska. Wśród nich będą kreacje pochodzącej z Rudy Śląskiej Grażyny Pander-Kokoszki, właścicielki marki G-Style oraz Izy Święs, założycielki Marki Furell. W rudzkim MCK-u swoje stylizacje zaprezentuje także Katarzyna Mroczkowska - Lizut, właścicielka salonu mody Key Fashion. Sobotnia gala będzie także okazją do kolejnej odsłony modowych projektów „Modnego Śląska”. Gościem specjalnym imprezy będzie znana modelka – Joanna Krupa.