Informacja dla posiadaczy psów
Wpłat opłaty dokonuje się:
- w administracjach Rudzkiej Spółdzielni Mieszkaniowej,
- w administracjach Międzyzakładowej Górniczej Spółdzielni
Mieszkaniowej ?Perspektywa?,
- w administracjach Miejskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki
Mieszkaniowej Sp. z o.o.,
- w Spółce Mieszkaniowej ?Śląsk?,
- w Górniczej Spółdzielni Mieszkaniowej ?Nasz
Dom?.
- na rachunek bankowy: Urząd Miasta Ruda Śląska 72 1050 1214 1000
0010 0119 7019.
Według § 9 ww. uchwały osoby fizyczne, które nabyły lub nabędą w przyszłości psy ze schroniska dla bezdomnych zwierząt z Rudy Śląskiej są zwolnione z opłaty od posiadania psów.
Natomiast ustawa o podatkach i opłatach lokalnych zwalnia od tej
opłaty:
? osoby zaliczane do znacznego stopnia niepełnosprawności w
rozumieniu przepisów
o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób
niepełnosprawnych ? z tytułu posiadania jednego psa,
? osoby w wieku powyżej 65 lat prowadzące samodzielne
gospodarstwo domowe - z tytułu posiadania jednego psa,
? z tytułu posiadania psów utrzymywanych w celu pilnowania
gospodarstw rolnych ? po dwa na każde gospodarstwo,
? członków personelu przedstawicielstw dyplomatycznych i
urzędów konsularnych oraz innych osób zrównanych z nimi na
podstawie ustaw, umów lub zwyczajów międzynarodowych, jeżeli nie są
obywatelami polskimi i nie mają miejsca stałego pobytu na
terytorium Rzeczypospolitej Polskiej - pod warunkiem
wzajemności.
Aby zostać zwolniony z uiszczenia opłaty prosimy o zgłoszenie się w Wydziale Budżetu i Finansów Urzędu Miasta w celu wypełnienia oświadczenia w pokoju 14, w godzinach od 8.00 do 16.00, w poniedziałki i czwartki do 17.00 (telefon kontaktowy: 032 248 62 81 wew. 5140).
W przypadku nieuregulowania należności we wskazanym terminie, zostanie wszczęte postępowanie egzekucyjne, co spowoduje dodatkowo obciążenie kosztami egzekucji.
Ponadto drogi właścicielu psa pamiętaj, że zgodnie z uchwałą Rady Miasta Ruda Śląska Nr 994/LVI/2006 z dnia 30 marca 2006 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie miasta Ruda Śląska, jesteś zobowiązany do usuwania spowodowanych przez psy zanieczyszczeń na klatkach schodowych lub innych pomieszczeniach budynku służących do użytku publicznego, a także na ulicach, chodnikach, zieleńcach, skwerach i w parkach np. z wykorzystaniem specjalnych torebek na psie nieczystości.
Torebki można odbierać bezpłatnie w:
- Urzędzie Miasta Ruda Śląska,
- Biurze Obsługi Klienta PUK Sp. z o.o. w Rudzie Śląskiej,
- budynkach administracji,
- przychodniach weterynaryjnych.
Bliższe informacje można otrzymać w Wydziale Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Urzędu Miasta pod numerem telefonu 032 248 62 81 wew. 4031.