Dofinansowanie instalacji OZE - informacja dla uczestników projektu
I ETAP
W związku z realizacją projektu „Dofinansowanie do budowy instalacji OZE w budownictwie jednorodzinnym na terenie miasta Ruda Śląska – etap I” informujemy, że 20 marca 2018 r. odbyło się otwarcie ofert z przetargu na dostawę i montaż urządzeń.
W ramach zadania 1 – dostawa i montaż 31 instalacji fotowoltaicznych złożone zostały 4 oferty.
W ramach zadania 2 – dostawa i montaż 15 instalacji solarnych nie została złożona żadna oferta. Wobec tego w dniu 26 marca br. unieważniono postępowanie przetargowe w tym zakresie. Przetarg na to zadanie zostanie powtórzony.
W ramach zadanie nr 3 – dostawa i montaż 5 pomp ciepła zostały złożone 2 oferty.
Komisja przetargowa po przeanalizowaniu złożonych ofert i uzupełnieniu dokumentów przez oferentów dokona wyboru wykonawców na zadania nr 1 i 3.
Informujemy również, że umowy z mieszkańcami będą zawierane po otrzymaniu informacji z Regionalnej Izby Obrachunkowej, gdyż Państwa wpłaty będą stanowić dochód gminy, który musi być odpowiednio zaksięgowany w projekcie. Za opóźnienia przepraszamy.
Instalacja urządzeń w ramach zadania nr 1 i 3 będzie przeprowadzona w miesiącach maj i czerwiec. Natomiast instalacje solarne będą montowane na budynkach po powtórnym wyłonieniu wykonawcy.
II ETAP
Informujemy, że miasto przygotowało studium wykonalności oraz wybrało wykonawcę programu funkcjonalno-użytkowego dla II etapu projektu. Wykonawcą PFU będzie GRUPA CDE Sp. z o.o. z Mikołowa. Po Świętach Wielkanocnych przedstawiciel wykonawcy będzie się z Państwem kontaktować w celu przeprowadzenia oględzin Państwa budynków mieszkalnych.
Miasto wniosek o dofinansowanie tych instalacji będzie składać do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego w czerwcu br. Po ogłoszeniu wyników umieszczona zostanie informacja czy takie dofinasowanie zostało przyznane.
Informujemy również, że mieszkańcy, którzy wybrali pompę ciepła, winni we własnym zakresie wykonać ogrzewanie niskotemperaturowe (np. podłogowe).