Dostępność

RUDA Śląska

miasto otwartych możliwości
Ruda Śląska w obiektywie


Numery telefonów: 32 244 90 00 do 10, wew. 1370, 1371, 1372
e-mail: prezydent@ruda-sl.pl

Zadania:

1. Kancelaria Prezydenta Miasta

  • prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem Urzędu Miasta i ustrojem Miasta,
  • prowadzenie spraw związanych z ochroną danych osobowych oraz bezpieczeństwem informacji,
  • koordynowanie opracowywania, wydawania i wykonywania aktów prawnych Prezydenta Miasta i Rady Miasta oraz prowadzenie spraw związanych z ich publikacją i przekazywaniem do właściwych organów nadzorczych,
  • organizowanie przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania interpelacji i wniosków radnych Rady Miasta,
  • organizowanie przyjmowania, rozpatrywania oraz załatwiania skarg i wniosków wpływających do Urzędu Miasta, w tym prowadzenie centralnego rejestru skarg i wniosków,
  • koordynowanie udostępniania informacji publicznej, w tym prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej,
  • koordynacja wydawania upoważnień i pełnomocnictw oraz prowadzenie ich rejestru,
  • prowadzenie spraw związanych z udziałem organów Miasta w organizacjach, związkach, stowarzyszeniach i fundacjach międzygminnych,
  • prowadzenie księgi kontroli zewnętrznych oraz ewidencji protokołów kontroli i dokumentacji pokontrolnej,
  • koordynowanie przeprowadzania konsultacji społecznych oraz konsultacji projektów aktów prawa miejscowego z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami,
  • prowadzenie spraw związanych z wdrożeniem systemu ułatwiającego realizację usług publicznych drogą elektroniczną oraz wspomagającego zarządzanie administracją publiczną,
  • koordynowanie współpracy z uczelniami wyższymi, w tym prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem uczelniom wyższym środków z budżetu Miasta,
  • prowadzenie sekretariatów Prezydenta Miasta, jego Zastępców, Sekretarza Miasta i Skarbnika Miasta,
  • koordynowanie spraw związanych z rozpatrywaniem petycji,
  • prowadzenie spraw związanych z aktywnością podmiotów wykonujących działalność lobbingową w stosunku do pracowników Urzędu Miasta.

2. Biuro Obsługi Mieszkańców

  • udzielanie informacji na temat sposobu załatwiania spraw w Urzędzie Miasta,
  • koordynowanie i nadzorowanie obiegu dokumentów w Urzędzie Miasta, w tym prowadzenie punktu kancelaryjnego, obsługującego korespondencję wpływającą do Urzędu Miasta i korespondencję wysyłaną na zewnątrz oraz korespondencję wewnętrzną,
  • wydawanie wzorów druków i wniosków,
  • prowadzenie spraw związanych z badaniami opinii publicznej,
  • prowadzenie spraw związanych z wydawaniem niekwalifikowanych podpisów elektronicznych.







strategia

Śląsko godka

  1. web developer: Artur Kępa